Startup-sweden
Bootcamp ger startupbolag kontakter och utveckling

Nu bjuder Tillväxtverket in till ett nytt Startup-Sweden – ett "boot camp" för digitala startupbolag. Startup-Sweden ger mindre snabbväxande digitala bolag från hela Sverige möjlighet att utöka sitt nätverk med andra företag, finansiärer och möjliga partner, samt att utveckla sina kunskaper inom affärsutveckling. Sista ansökningsdag är 23 februari.

Årets första boot camp äger rum den 27–31 mars 2017 i Stockholm och ansökningen är öppen för alla typer av digitala startups. Veckan genomförs i samarbete med en rad samarbetspartner, bland andra Creandum, Northzone, EQT Ventures, Industrifonden, Almi, Nordic Makers, The Springfield Project, Jansson & Norin och Synch Law.

Med Startup-Sweden får digitala företag från hela Sverige tillgång till startup-scenen i Stockholm. Under 2016 deltog sammanlagt 40 bolag. Ett av resultaten blev investeringar på över 20 miljoner kronor till några av bolagen.

– Startup-Sweden är ett initiativ som ger goda resultat. Genom att erbjuda kunskap och nätverk bidrar vi till att lovande mindre startupbolag hittar finansiering och tar stora kliv i sin utveckling, säger Tillväxtverkets generaldirektör Gunilla Nordlöf.

Sista ansökningsdag för årets första boot camp är den 23 februari.

Läs mer om satsningen och anmäl dig här